Kruso Logo
Kontakt os

Nytænk digitale oplevelser.

Vi tror på designets transformerende kraft. Vores dedikerede team af designere kombinerer kreativitet, strategi og teknisk ekspertise for at skabe exceptionelle digitale oplevelser for vores kunder. Med fokus på brugercentrerede designprincipper stræber vi efter at skabe intuitive og visuelt appellerende løsninger, der fænger publikum og skaber resultater.

Et digitalt produkt skal naturligvis være relevant, hvis det skal blive en succes. Relevans alene, er imidlertid ikke nok for tidens travle og forvænte brugere, som forventer at blive mødt af intuitive og engagerende løsninger. Heldigvis! – For det er jo lige det, godt design kan skabe.

String FurnitureD2C e-commerce

Hvad er godt design?

Det enkle svar er: Godt design er lavet til rigtige mennesker. Det detaljerede svar er, at det er mange ting:

Godt design forstår at anvende veletablerede konventioner for brugervenlighed smart; konventioner, som er et produkt af hvad man kan kalde ”digital kultur”. Men kultur er ikke noget, man bare lige skaber. Det kræver en enorm mængde tid, ressourcer og parathed til at fejle at kultivere brugerne – hvilket sjældent vil være en god business case for en almindelig dansk virksomhed. Men så er det heldigt, at vi har digitale frontløbere, både globale som Google, Apple, Instagram, Spotify, Uber og de hjemlige som Digitaliseringsstyrelsen, MobilePay, DR, osv., som med deres enorme push skaber nye de facto usability-konventioner, som andre i deres produktdesign kan reflektere og være i sync med.

incoB2B retail scan-selv app

Godt design er også...

Godt design holder sig til klare principper for navigation, interaktion og kommunikation, som er lette at afkode. Det faciliterer forståelse, indlevelse og handling, og reducerer udfaldsrummet, når brugeren har brug for fokus, og udvider det for brugeren, som vil – eller bør – gå på opdagelse.

Godt design er æstetisk gennemført. Et æstetisk gennemført produkt vil, sammenlignet med et, der er funktionelt gennemført, men æstetisk svagt, oftest blive vurderet som mere brugervenligt – UANSET om det funktionelt er svagere. Den nørdede læser kan læse mere om The aesthetic-usability effect her. Indfrielsen af potentialet i UX-laget, som I et digitalt produkt faciliterer funktionaliteten, er altså i høj grad afhængig af den æstetiske kvalitet i UI-laget. For æstetisk attractiveness skaber tiltrækning, og tiltrækning skaber og fastholder engagement! 

Og endelig er godt design altid testet på rigtige brugere, altså – rigtige mennesker.  

Kontakt os

Nogle spørgsmål?

Kontakt vores CSO og kreative strateg Rune Galschiøt.

rpg@kruso.dk

+45 31 31 48 88