Kruso Logo
Kontakt os

Design skaber oplevelser

Med design som fundament og med brugeren i centrum, skaber vi intuitive og visuelt appellerende løsninger, der fænger publikum og skaber resultater. 

Digitalt design med øje for brugeren

Vi tror på at godt design skabes gennem en klar forståelse for brugerens behov. Det sker ved hjælp af grundig research og sparring, tilsat kreativitet og kompromisløst håndværk. Ofte ender det i formgivning, og næsten lige så ofte på en skærm. Ind imellem fører det til innovation og forretningsudvikling. Uanset hvad kommer det slutbrugeren til glæde og gavn. 

Med mere end 20 års erfaring inden for UX og design, har vi massiv erfaring i at koble behov og efterspørgsel i designprocessen. Derfor går vi strategisk til opgaven og holder altid brugeren i centrum hele vejen. 

WebtilgængelighedVi tror på at tilgængelighed er fundamentet for alt godt design og skaber værdi for alle.

Digital tilgængelighed er for alle

Vi anerkender, at hvad der fungerer for én, ikke nødvendigvis fungerer for alle. Derfor er det vores mål at sikre, at alle vores digitale løsninger er tilgængelige og brugbare for hver enkelt bruger, uanset deres særlige behov. 

Hos Kruso ser vi ikke tilgængelighed som et alternativ, men som en selvfølge. Udover at nye love og regler har ført til øget bevidsthed og skabt højere krav for tilgængelighed, ved vi af erfaring at det er den bedste måde at skabe mere effektive digitale services på. 

I juni 2025 træder nye regler i kraft for den private sektor, som kommer til at påvirke mange virksomheder, som skal sikre at deres digitale løsninger er fuldt tilgængelige. 

Webtilgængelighed kort fortalt

E-commerceVi tror på at de bedste commerce-løsninger skabes ud fra et stærkt forretningsfokus, de rette teknologier, og evnen til at aktivere personerne på projektet.

Kundeoplevelser (CX) der kan ses på bundlinjen

Hos Kruso tror vi på den gennemførte kundeoplevelse. Hvert eneste touchpoint er en del af den samlede kunderejse – og det digitale er ofte blot et skridt mod det optimale slutprodukt.  

Vi arbejder altid ud fra en overordnet CX-strategi som understøtter en konsistent og unik kundeoplevelse, der ikke kun skal opfylde mindstekravene, men som skal være med til at drive forretningen fremad.  

Den gode kundeoplevelse skal kunne ses på bundlinjen! Og derfor er vi nødt til at gennemtænke hele forretningen - både digitalt og analogt.

Vores tilgang til godt UX design:

  1. Brugerundersøgelser

    Både kvantitative og kvalitative undersøgelser, bruges til at forstå brugernes adfærd, behov og ønsker.

  2. Brugerrejse mapping

    Vi kortlægger brugerens interaktioner med et givent design eller digitalt produkt og får en forståelse af hvordan brugeren oplever brugerrejsen.

  3. Prototyping

    Vi udvikler løbende prototyper af et produkt eller en service, som bruges til at teste og forfine det endelige design.

  4. Testning

    Vi tester altid prototyperne via brugertests, som hjælper med at evaluere brugeroplevelsen og identificere problemer og områder til forbedring.

  5. Co-creation

    Vi tror på at det bedste resultat skabes i samarbejde. Co-creation er en metode, hvor brugerne og designere samarbejder om at skabe den bedste løsning, der opfylder brugernes behov.

  6. Tilgængelighed

    Vi sikrer, at designet er tilgængeligt for alle brugere for at øge løsningens rækkevidde og anvendelighed.

Digitalt design skal også se godt ud

Dit brand skal ikke bare blive set – det skal huskes! Det gør vi ved at skabe en klar identitet på baggrund af et stærkt UI design. 

Hos Kruso går vi op i at vores løsninger har intuitive og brugervenlige interfaces. Men i lige så høj grad som brugeroplevelsen skal være i top, skal vores løsninger også tjene en æstetisk rolle. Den digitale identitet, skal afspejle din virksomheds værdier og brandpersonlighed og ikke mindst går igen på tværs af kanaler og brugerflader. 

Gennem klart specificerede design systemer samler og skaber vi den digitale identitet. I mødet mellem tech og design, sikrer designsystemet fleksibilitet og kontrol, samtidigt med at vi hurtigere kan tilpasse og skalere af dit brand på tværs af digitale miljøer. 

Når vi skaber identiteter

Vi elsker at eksekvere. Men en forudsætning for at kunne slå igennem som brand er bevidstheden om, hvem man er, og evnen til at formidle det. Uden en stærk identitet, kan man eksekvere i alle retninger, men stadig ikke skabe resonans i markedet eller nå modtageren med sit budskab.

Hos Kruso faciliterer vi den svære proces, det er at nå til klarhed om hvem man er som brand. Både i ord og udtryk.

Nogle gange starter vi helt forfra. Andre gange handler det om at “oversætte” en eksisterende identitet til én, der fungerer i en digital kontekst. I begge tilfælde er processen tankevækkende og lærerig.

Når vi udvikler ideer

Design er andet og mere end formuleringer og formgivning. Designprocessen kan åbne for mulighedsrum, som flytter forretninger, ændrer holdninger og adfærd, og skaber ægte forandring.

Vi er åbne i vores udgangspunkt, og vi færdes hjemmevant i processer, hvor vejen til målet kan forekomme vanskelig, men hvor gevinsten er uomtvistelig, når først vi når derhen.

Ægte innovation er nemlig ikke en lineær proces. Den går op og ned, og nogle gange i ring. Men hos Kruso er vi heldigvis glade for rutchebaner. Også dem med loops.

Når vi løser problemer

Selv med det bedste forarbejde, kan problemerne banke på. Løsninger konverterer ikke som forventet. Virkeligheden tager et sving, som skaber ændringer i forbrugeradfærden. Organisationer forandres, og deres digitale virkelighed skal følge med.

Designprocessen kan være en vej til at vende udfordringer til muligheder. Til at møde problemer med nysgerrighed og løse dem med kreativitet.

Når vi laver oplevelser

Hvis vi skal skabe præference i markedet, skal vi bygge brands, som brugerne husker.

Det gør vi gennem oplevelser. Fra det mindeværdige visuelle fundament, over den sømløse brugerrejse, til den engagerende interaktion. Websites bliver brugt, men oplevelser bliver værdsat, husket og delt.

Hør mere om hvordan vi arbejder med digitalt design