København
Landemærket 10, 6. sal1119 København
Danmark+45 33 36 44 44hello@kruso.dk
Digitalisering af forskningen i elevers livsfærdigheder med intuitiv app.
I samarbejde med Maastricht University har vi skabt en innovativ app, der adresserer de udfordringer, som den hollandske ungdom oplever i forhold til at opretholde en god mental sundhed.
Appen engagerer ikke kun de studerende socialt, men forbereder dem også på de udfordringer der venter dem i fremtiden, giver nye kompetencer og akademiske færdigheder. På samme tid fungerer appen som et værdifuldt forskningsværktøj med henblik på at forbedre fremtidige generationers introprogrammer på Maastricht University.
Overgangen til universitetslivet, med dets medfølgende krav og forventninger, tillæring af en nye undervisningsform og en omfattende udskiftning i ens sociale omgangskreds kan være yderligere forværrende i forhold til de udfordringer, unge voksne står over for i forhold til at opretholde en god mental sundhed.
Vores samarbejde med Fakultetet for Psykologi og Neurovidenskab ved Maastricht Universitet bygger på en mission om at udvikle en app, der ikke kun ville fange de studerendes interesse, men også fungere som et værdifuldt værktøj. Tiltaget er født ud af en vision om at styrke de studerendes modstandsdygtighed og deres evne til at skabe meningsfulde forbindelser, og adressere de presserende psykiske sundhedsproblemer, som universitetsstuderende står over for.
Det overordnede formål med appen er at forbedre de studerendes kompetencer, hvilket ultimativt fører til forbedret trivsel, øget social integration og højere akademiske præstationer.
Gennem appen har de studerende mulighed for at deltage i daglige improvisationsøvelser rettet mod at styrke deres kompetencer. Derudover modtager de personlig feedback, som gør det muligt for dem at følge med i deres individuelle fremskridt og udvikling.
Vi ønskede at gøre det bekvemt for de unge studerende at interagere med projektet - og det lykkedes vi i høj grad med.
Appen spiller også en grundlæggende rolle i forskningen af de studerendes mentale sundhed.
Én ting er brugen og oplevelsen for de studerende. En anden ting er evnen til at spore og organisere alle de data, som bliver leveret af de studerende. Det er med den data, at Maastricht University kan forbedre deres arbejde på et bedre introprogram for de fremtidige studerende.
Den traditionelle akademiske forskningsmetode er ofte stringent og kræver nøje planlægning for at indsamle rigtige data.
Med appen har vi dog vendt lidt op og ned på den klassiske tilgang.
I stedet for blindt at bruge normale standardværktøjer, indrager vi brugerne aktivt via den intuitive app, så de kommer til at engagere sig i forskningen samtidig med at forbedre deres mentale sundhed.
I de foregående år havde Maastricht University anvendt en hjemmeside til at gennemføre lignende undersøgelser. Udover at brugervenligheden ikke var optimal, manglede man motivation blandt deltagerne, hvilket resulterede i svingende resultater.
Forskningen blev mere intuitiv ved at have muligheden for at sende push-notifikationer ud og på den måde minde de studerende om øvelser og undersøgelser, hvilket ganske enkelt strømliner hele forskningsprocessen.
Appen har med succes fanget de studerendes opmærksomhed, som nu aktivt deltager i undersøgelsen og er blevet daglige brugere af appen.
Med målet om positivt at påvirke den mentale sundhed hos de nye universitetsstuderende, var vores mål at inddrage så mange af de oprindeligt 400 udvalgte studerende som muligt fra projektets start.
For at opnå dette blev der implementeret et belønningssystem, hvor studerende tjente ekstra point efter afslutningen af alle fem undersøgelser. Takket være den brugervenlige app oplevede vi en betydelig stigning i deltagelsen, fra kun 100 deltagere det forgangende år til 260 deltagere i løbet af den første uge efter introduktionen af appen.
Du er altid mere end velkommen til at kontakte os hvis du har nogle spørgsmål.
Mahdi Fanidisfani