Kruso Logo
Kontakt os

Triumph Motorcycles

Ny global commerceplatform for verdens førende motorcykel brand.

Triumph Motorcycles er et førende globalt ikonisk motorcykelbrand, kendt af næsten alle over hele verden. I mere end 120 år har Triumph Motorcycles repræsenteret et højdepunktet i britisk design og ingeniørkunst med en af verdens mest spændende motorcykelhistorier.

Digital udfordring for fremtidig vækst

Digitalisering som driver for fremtidig vækst og best-in-class kundeoplevelse spiller en central rolle i Triumphs fremtidige forretningsstrategi.

For at sikre en yderligere modernisering og styrkelse af Triumphs forretning, stod Triumphs digitale team ved en skillevej i forhold til den overordnede platformstrategi. Ville det være klogt at investere yderligere i opgradering og optimering af den nuværende stack for at bevare mange års forretningslogik opbygget over tid, eller ville der være en alternativ vej i form af en ny platform?

I det sene forår af 2022 henvendte Triumph Motorcycles sig til Kruso for rådgivning om, hvilken vej de skulle gå. Dette var udgangspunktet for vores samarbejde.

Redefinering af den digitale platformstrategi

I det indledende projekt dykkede vi ned i Triumphs digitale strategi, samtidig med at vi kortlagde deres nuværende teknologiske stack og den digitale infrastruktur omkring den. Udstyret med disse indsigter evaluerede vi cost/benefit ved at opgradere og modernisere den eksisterende platform, samtidig med at vi formulerede en alternativ strategisk retning, der indebar en fuld platforms modernisering.

Vi anbefalede, at en replatforming skulle gennemføres i en fase-indedelt tilgang, der muliggjorde at bevare al kompleks forretningslogik fra nuværende ældre systemer, mens Triumph bevægede sig væk fra deres monolitiske systemarkitektur. Over tid ville vi gradvist overføre nuværende forretningslogik til den nye platform.

En ægte composable commerce løsning

Næste skridt var at formulere alle overordnede forretnings- og systemkrav og udarbejde ny systemarkitektur. Dette resulterede i en omfattende SaaS-løsning baseret på en composable, best-off-bread-strategi, hvor alle systemer og services spillede sammen i en løskoblet arkitetur. Vi anbefalede desuden en headless frontend med statisk site generering baseret på edge-based hosting-teknologier for at sikre betydeligt lavere hosting omkostninger og super hurtig performance.

Visionen er baseret på en adskillelse mellem marketing (frontends, omnichannel, apps) og IT (forretningssystemer, data ownership, kritisk infrastruktur), hvilket giver de to dele af systemet mulighed for at udvikle sig i forskellige trin.

Uniform DXC var nøglen i denne tilgang, da Uniform gav redaktører mulighed for at komme hurtigt i gang med at bygge content op i den nye frontend ved hjælp af data fra de eksisterende forretningskritiske backend-systemer. Mens vi samtidig byggede den nye arkitektur og platform op i baggrunden.

E-book: Scaling businesses with the power of composable commerce

Dyk ned i composable commerce med vores eksklusive E-book, "Scaling Businesses with the Power of Composable Commerce" inklusiv:

  • The Composable Commerce Migration Guide for B2C: En trin-for-trin guide af commercetools skræddersyet til B2C-virksomheder.

  • The Omnichannel Playbook: commercetools' strategier og best practices til opbygningen af en ensartet kundeoplevelse på tværs af alle kanaler.

  • Case Story: Udforsk Triumph Motorcycles' succesfulde overgang til en ny composable commerce platform, ekspertudviklet af Kruso.

Hent nu

    Beklager, vi kan desværre ikke vise dig formularen. Kan det være fordi at du har ad blockers aktiveret?

    Systemvalg

    Planen var lagt og arkitekturen godkendt, næste skridt var at sammensætte den rigtige teknologiske stack for at understøtte den ambitiøse vision. Over en 4 ugers periode gennemførte vi et grundigt leverandørvalg på tværs af alle kernesystemer i spil, herunder DAM, PIM, Commerce, DXC og webapp management. Det nuværende CMS (Sitecore) bevares i stacken. Efter at have evalueret +20 systemer endte vi op med en moderne og omfattende teknologisk stack bestående af:

    Udvikling af fremtidens e-commerce platform

    Med den nye teknologisk stack på plads var næste skridt at definere den første version af commerceløsningen. Vi planlagde at lancere en MVP, der forbinder alle systemer i en samlet basisløsning og sammen danner grundlaget for Triumphs ambitiøse digitale vækststrategi. Vi lykkedes med at få MVP'en live (on time, on budget :-)) i oktober 2023.

    Hvad så nu? Med den grundlæggende platform i luften, er festen for alvor igang. Sammen med Triumphs digitale team arbejder vi frem mod et fuldt globalt omnichannel commerce økosystem, baseret på en moderne composable teknologi stack, der sikrer hurtigere time to market og agilitet, inspirerende og personaliserede købsoplevelser - og ikke mindst lavere omkostninger for hosting og skalering af platformen over tid.

    Vil du vide mere om casen?

    Vil du vide mere om denne case eller hvordan vi kan hjælpe din forretning?

    Vi er her for dig! Kontakt vores CCO Kenneth Ryle Thorsson.

    kth@kruso.dk

    +45 40 25 66 30