København
Landemærket 10, 6. sal1119 København
Danmark+45 33 36 44 44hello@kruso.dk
Året er ved at nå til vejs ende, og her i Kruso er vi både taknemmelige og en smule rørte over alt det, vi har opnået i 2024. Det har været et år spækket med nye projekter, nye ansigter, og ikke mindst en masse grin. Derfor vil vi lige tage et øjeblik til at se tilbage, give et virtuelt high-five til vores fantastiske team og dele nogle af de ting, vi er allermest stolte af.
Vores hollandske kontor er eksperter i digital transformation og agil arbejdsmetodik, og i 2024 har det virkelig båret frugt i samarbejdet med RIVM – det hollandske Nationale Institut for Folkesundhed og Miljø. Her har vi banet vejen for en forandringsproces ved at kortlægge styrker og udfordringer, skabe bedre kommunikation mellem forretnings- og udviklingsteams samt integrere data- og produktdrevne beslutninger. Det har hjulpet RIVM med at løfte deres digitale økosystem til et nyt niveau og sikret, at de forbliver rustet til fremtidens udfordringer inden for offentlig digitalisering.
I Danmark har vi også fortsat vores succes med offentige samarbejdspartnere, blandt andet i arbejdet med en ny platform til Statens IT, som fortsat rulles ud til deres omfattende kundenet.
Blandt andet gennem at bidrage til simplere global dataanalyse for ISS, en af verdens førende udbydere af facility services. Ved at implementere Piwik Pro sikrede vi dem en solid og compliant løsning til at indsamle og analysere data på tværs af 36 markeder.
Vi har også løftet Triumph Motorcycles’ digitale tilstedeværelse. Med en succesfuld udrulning af deres commercetools- og Uniform-baserede commerce-platform i USA, har vi skabt et solidt grundlag for fremtidig vækst. Samtidig har vi kickstartet et redesign af deres globale digitale oplevelsesplatform i tæt samarbejde med en lokal designpartner. Da Black Friday ramte, stod Triumph stærkere end nogensinde med rekordhøjt onlinesalg og en driftssikker e-commerce platform i ryggen. Og som kronen på værket afsluttede vi året med en intens to-dages roadmap-planlægning hos Triumphs core-team i Hinckley, der baner vejen for 2025 og videre.
Heriblandt Läkarmissionen, en international nødhjælpsorganisation, som støtter udsatte mennesker i fattige områder. Det er en vigtig ny partner for Kruso, som gerne vil bidrage til at gøre en forskel for mennesker i nød. Vores team i Stockholm glæder sig til at skyde projektet i gang!
I det nye år vil Kruso bygge en splinterny platform til dem i Sanity CMS, og vi glæder os til at løfte sløret for den digitale løsning, der skal hjælpe dem med at nå endnu længere ud.
... Med et brag af en julefest! Det var en perfekt cocktail af festligheder og faglighed med oplæg fra Dave van Herpen, Change Consultant, og Rik Farenhorst, CEO i DASA. Eventet var også kick-off for vores nye samarbejde med DASA, der skal hjælpe os med at blive endnu skarpere på DevOps og agil arbejdsmetodik.
Julefesten var Krusos første event ud af mange, og hvem ved - måske noget lignende kommer til Danmark i 2025?
Som i Hamburg, hvor vores tyske kontor arbejder på en digital tvilling af Hamburg Hovedbanegård, udviklet for Deutsche Bahn. Samarbejdet er blevet forlænget, så vi kan tilføje endnu flere lag til projektet!
Og som et ekstra klap på skulderen til det dygtige team, hyldede den tyske Transport- og Digitaliseringsminister vores udvikling af en digital tvilling af Köhlbrand-broen i Hamburg i en af hans taler.
Intet af det ovenstående var muligt uden vores fantastiske Krusaders – vores dedikerede team af digitale ildsjæle. I sommeren 2024 tog vi temperaturen på, hvordan vores medarbejdere helst vil arbejde. Resultaterne var forskellige fra land til land. Vores danske kollegaer elsker hybridmodellen og vil gerne ind på kontoret omkring tre dage om ugen, mens de tyske kollegaer foretrækker at mødes sjældnere fysisk. Det har vi taget konsekvensen af og skaffet et nyt, federe – men mindre – kontor til vores tyske hold. Så når de møder op, gør de det til et sted, der inspirerer og motiverer endnu mere.
Fælles for alle er, at samværet er nøglen til trivsel. Derfor har vi indført “Get Together Monday”, hvor hele holdet mødes fysisk hver mandag. Det giver os en fantastisk start på ugen, hvor vi kan se hinanden i øjnene, dele weekendens sjoveste historier og lægge en plan for de kommende dage. Indtil videre er initiativet en succes – og stemningen mandag morgen er alt andet end grå!
Vi vil gerne sende et stort tak til alle, der har været en del af vores rejse i 2024 – kunder, samarbejdspartnere, kollegaer, venner af huset. Vi glæder os til 2025, hvor vi vil fortsætte med at skabe digitale oplevelser, der gør en forskel. Måske byder det nye år på endnu flere cases, nye teknologier, nye måder at arbejde på – og måske en fest eller to? Én ting er sikker: vi glæder os til at tage jer med på rejsen.
Lad os ses i det nye år!