Kruso Logo
Kontakt os

B2B commerce

B2B-handel er en kompleks og dynamisk industri, som omfatter mange aspekter. Vi er din digitale partner hele vejen. 

B2B er en unik størrelse - også digitalt

Overordnet set er B2B-handel en kompleks og konstant udviklende sektor, der kræver en dyb forståelse af både kundernes behov og de unikke aspekter af inter-virksomhedshandel.  

Med en stigende tendens mod digitalisering og tilpasning, skal B2B-virksomheder være agile og klar til at tilpasse sig et hurtigt skiftende forretningsmiljø. Netop derfor er det essentielt at have en klar digital strategi som sikre fundamentet for vækst. 

incoB2B retail scan-selv app

PIM: Nøglen til effektiv produktdatahåndtering

I en B2B-kontekst er dybden og præcisionen af produktinformationer afgørende for købsbeslutningen. Netop derfor spiller PIM-systemet en central rolle og fungerer som rygraden for dine produktinformationer. Med den rette opsætning er det muligt at håndtere komplekse produktkataloger og en sikker centralisering af produktinformationer som er konsekvente og opdaterede på tværs af alle salgskanaler. 

Vi ved at B2B-købere forventer detaljerede og tekniske produktinformationer for at træffe den rette købsbeslutning. Et effektivt PIM-system sikrer, at den rette information er let tilgængelig, nøjagtig og fuldstændig, hvilket øger tilliden og tilfredsheden blandt erhvervskunder.  

I sidste ende er PIM med til at løfte den digitale strategi og opnå mere strømlinede processer, forbedret produktivitet, og en stærkere forbindelse til kunderne. 

B2B: Mere konkurrencedygtig med OmnichannelViden

Brug data til at optimere dit B2B salg

Uanset om man taler B2C eller B2B, kan man ikke undervurdere vigtigheden og potentialet ved data (når det bruges på den rigtige måde). Data kan bruges i mange sammenhænge - kundeforståelse, drift, produktudvikling, risikostyring, marketing og generel performance tracking.  

I en verden, der bliver stadig mere drevet af informationsteknologi, er anvendelsen af data blevet en central søjle i digitale B2B-strategier. Denne udvikling kræver, at virksomheder ikke kun investerer i avancerede datahåndteringsværktøjer, men også udvikler kompetencer til effektivt at fortolke og anvende denne data til at tage konkrette forretningsbeslutninger.

FÃ¥ det optimale ud af dine eksisterende systemer

Udover at have styr på produktoplysninger og produktindhold i PIM-systemet er det vigtigt at have det optimale sammenspil med alle de andre eksisterende systemer.  

ERP til administration af regnskab, salg, ordrer osv. CRM til administration af interaktioner med kunder og kundedata. OMS til at administrere og koordinere hele processen for kundebestillinger. Og ja, listen fortsætter... 

Det essentielle ligger i at for få mest muligt ud af implementeringen en B2B webshop skal din commerce platform forbindes og synkroniseres med disse systemer (og systemerne med hinanden). Dette er ligeledes med til at understøtte en unik omnichannel-oplevelse for dine kunder. 

Brug for en ny B2B platform?

Kontakt os med det samme

Kenneth Ryle Thorsson

kth@kruso.dk

+45 40 25 66 30