København
Landemærket 10, 6. sal1119 København
Danmark+45 33 36 44 44hello@kruso.dk
Krusader's Talk
Gode data er ikke kun en fordel i det sidste led – de skaber værdi hele vejen gennem fødekæden.Â
I mit forrige indlæg kiggede jeg på, hvad god datakvalitet er, og hvordan det er centralt for at øge salg og kundetilfredshed i e-commerce virksomheder. Men det stopper ikke dér.
Selvom du mÃ¥ske ikke sælger direkte til forbrugeren, er dine produktdata stadig helt essentielle for hele den værdikæde, du indgÃ¥r i.Â
Forestil dig, at du producerer solceller. Du leverer dine varer og data videre til en virksomhed som Grundfos, der skal bruge oplysningerne til ESG-rapportering og for at kunne dokumentere deres indsats over for egne kunder og samarbejdspartnere. Disse kunder vil igen kræve data for at kunne give deres kunder – til sidst forbrugerne – den information, de behøver.
Et eneste svagt dataled kan skubbe hele kæden ud af kurs. Hvis du ikke leverer komplette, opdaterede og præcise data, kan dine kunder ikke leve op til deres egne krav, og sÃ¥dan ruller problemerne videre ned gennem systemet.Â
Regulering og lovkrav strammes løbende, og det samme gør efterspørgslen pÃ¥ gennemsigtige forsyningskæder. Det handler ikke længere kun om at have styr pÃ¥ sin egen butik; du skal kunne bevise det over for dine kunder, myndigheder og interessenter. Mangelfuld datakvalitet kan koste dig forretning og omdømme, hvis du ikke kan opfylde krav til dokumentation, bæredygtighed og sporbarhed.Â
Datakvalitet er ikke længere en valgfri luksus. Det er et afgørende konkurrenceparameter, som sikrer din virksomheds position i markedet. NÃ¥r du investerer i god datainfrastruktur og standardiserede processer, investerer du i fremtidssikring. I mit næste indlæg vil jeg løbe igennem, hvordan et godt product information management (PIM) system kan hjælpe dig med at optimere din datakvalitet, sÃ¥ du stÃ¥r stærkere i en verden med stigende krav og intensiveret konkurrence.Â
Stay tuned – og gør dig klar til at løfte niveauet for din datakvalitet. Â