København
Landemærket 10, 6. sal1119 København
Danmark+45 33 36 44 44hello@kruso.dk
Hos Kruso har vi mange års erfaring med at hjælpe vores kunder med at vælge og implementere PIM-systemer. Vi oplever ofte, at vores kunder har svært ved at gennemskue, hvad de skal tage højde for, når de skal vælge et PIM-system. Derfor har vi lavet den her liste, som guider jer igennem de vigtigste overvejelser, I bør gøre jer, før I vælger det PIM-system, som I vil investere i.
Start med at analysere virksomhedens specifikke behov og udfordringer, som har at gøre med håndtering af produktinformation. Overvej faktorer som antallet af produkter, kompleksiteten af produktinformationen, behovet for flersproget support, integration med eksisterende systemer osv. En klar forståelse af jeres behov vil gøre det nemmere at identificere de funktioner og egenskaber, der er vigtige at have med i jeres kommende PIM-system.
Der er mange forskellige PIM-systemer at vælge imellem på markedet. Graden af fleksibilitet, de konkrete funktioner, som er til rådighed, og de indbyggede egenskaber, kan variere i høj grad. Derfor kan det godt betale sig at bruge tid på at evaluere forskellige løsninger og sammenligne dem med tanke på funktionalitet, brugervenlighed, skalerbarhed, support og omkostninger. I kan også overveje at kontakte andre virksomheder inden for jeres branche for at få anbefalinger og feedback omkring deres erfaringer med forskellige PIM-systemer.
Det vil i de flestes tilfælde være vigtigt at finde ud af, om det PIM-system, I overvejer at investere i kan integreres med de systemer man aktuelt anvender i virksomheden. Det kan fx være jeres e-handelsplatform, ERP-system, CRM-system osv. En effektiv integration sikrer en smidig udveksling af data, og at I undgår dobbeltarbejde og inkonsistens i produktinformationen.
For de fleste virksomheder vil det også være vigtigt, at det PIM-system, man investerer i, kan skaleres i takt med at virksomheden vokser eller jeres behov ændrer sig.
Et brugervenligt interface og intuitivt arbejdsflow er afgørende for at sikre, at de mennesker, som skal arbejde med PIM-systemet har de bedste forudsætninger for at levere kvalitetsarbejde. Desuden er det værd at overveje, om I har brug for træning for at kunne arbejde med systemet, og om I fx har brug for hurtig adgang til support, hvis der opstår problemer.
Det er også værd at finde ud af, om I foretrækker en cloud-baseret eller on-premise løsning til jeres PIM-system. Cloud-løsninger kan tilbyde fordele som fleksibilitet, skalerbarhed og lavere opstartsomkostninger, mens on-premise løsninger kan give større kontrol og sikkerhed over data.
Beklager, vi kan desværre ikke vise dig formularen. Kan det være fordi at du har ad blockers aktiveret?