København
Landemærket 10, 6. sal1119 København
Danmark+45 33 36 44 44hello@kruso.dk
Hos Kruso har vi lavet e-commerce platforme i mange Ã¥r, og vi har derfor ogsÃ¥ hjulpet mange af vores kunder med at vælge det rette system til at hÃ¥ndtere produktdata. Â
Mange af vores kunder ved ikke nødvendigvis hvad et PIM-system er, eller hvilke problemer det kan løse for dem, før de har snakket med os - de ved bare, at de ikke længere kan holde styr pÃ¥ deres produktportefølje pÃ¥ manuel vis. Derfor er det for de fleste heller ikke nogen nem sag at navigere i alle de feature, som PIM-systemer kan have. Â
Et PIM-system bør gøre det muligt at centralisere alle produktdata pÃ¥ ét sted, sÃ¥ I kan slippe for at skulle opdatere forskellige systemer og regneark, hver gang et nyt produkt tilføjes. Samling af oplysninger sÃ¥som produktbeskrivelser, billeder, priser, attributter og relaterede dokumenter er en helt central feature, som et hvert PIM-system bør have. NÃ¥r I har al produktinformationen samlet pÃ¥ ét sted, kan I sikre konsistens og nøjagtighed pÃ¥ tværs af alle salgskanaler.Â
Et godt PIM-system bør give mulighed for at skabe fleksible datamodeler, der kan tilpasses virksomhedens specifikke behov og produktsortiment. Dette gør det muligt at skabe en struktur for produktinformationen pÃ¥ en logisk og sammenhængende mÃ¥de, hvilket letter bÃ¥de administration og søgning.Â
Muligheden for at klassificere og kategorisere produkter pÃ¥ en logisk mÃ¥de er afgørende for at lette navigationen for bÃ¥de interne brugere og kunder – og helt sikkert noget, som I skal kigge efter, nÃ¥r I vælger PIM-system. Et godt PIM-system kan oprette og administrere produktkategorier samt tilføje attributter og tags for yderligere organisation.Â
Hvis jeres virksomhed opererer på tværs af flere sprog eller markeder, er flersprogethed formentlig afgørende for jer – og derfor også noget, som I skal kigge efter, når I skal vælge et PIM-system. Nogle PIM-systemer kan lave oversættelser og lokaliseret indhold – og sådan et PIM-system vil være ideelt for en virksomhed, som henvender sig til kunder på flere sprog.
Udover produktdata skal et PIM-system ogsÃ¥ gerne kunne administrere digitale aktiver sÃ¥som billeder, videoer og dokumenter. Dette inkluderer funktioner som billedstyring, metadata tagging, versionering og rettighedsstyring for at sikre korrekt brug og distribution af digitale aktiver.Â
Et PIM-system er klart mest værdifuldt, hvis det kan integreres problemfrit med andre eksisterende systemer og værktøjer, såsom e-handelsplatforme, ERP-systemer og CRM-systemer. Dette letter udvekslingen af data og sikrer en sammenhængende forretningsproces på tværs af alle systemer.
For mange virksomheder vil muligheden for at oprette og administrere arbejdsprocesser og flows ogsÃ¥ være afgørende for effektiv styring af produktinformation i et PIM-system. Et godt PIM-system bør tilbyde værktøjer til at definere brugerroller, oprette workflowregler og spore ændringer for at sikre kontrol og overholdelse af retningslinjer. Â
Endelig bør et PIM-system give mulighed for at analysere og rapportere om produktperformance og effektiviteten af ​​produktinformationen. Dette inkluderer funktioner som datavisualisering, nøgletal, og tilpassede rapporter for at hjælpe virksomheder med at træffe informerede beslutninger og optimere jeres produktstrategi. Â
NÃ¥r I skal vælge et PIM-system, er det altsÃ¥ centralt at I overvejer, hvilke funktioner I har brug for, og hvilke funktioner I kan undvære - det kommer nemlig meget an pÃ¥, hvilken type virksomhed I er, hvilke produkter i sælger og hvem jeres kunder er. De her 8 features er en god start, men der kan være andre features, som er vigtige for lige præcis jer - sÃ¥ vi kan kun opfordre til, at I kortlægger jeres behov godt og grundigt, før I beslutter jer for et bestemt PIM-system. Â
Beklager, vi kan desværre ikke vise dig formularen. Kan det være fordi at du har ad blockers aktiveret?