København
Landemærket 10, 6. sal1119 København
Danmark+45 33 36 44 44hello@kruso.dk
Få succes med din webshop ved at retænke og redesigne dit website ud fra førende trends og dine kunders forventninger.
Det er ’survival of the fittest’ nÃ¥r det gælder e-handel. Landskabet ændrer sig konstant og i takt med at nye trends dukker op og kunders præferencer ændrer sig, vil online detailvirksomheder enten drukne eller svømme alt efter deres evne til at tilpasse sig. Derfor er det vigtigt, at du evaluerer pÃ¥ dit websitedesign ofte, og sørger for at friske det op. Â
Det kan være svært at determinere, hvornÃ¥r dit website trænger til en opdatering og hvilke faktorer, der egentlig spiller ind i denne beslutning. Vi giver dig fire fordele og fire grunde til at redesigne dit website.Â
Højere konverteringsrate.
En af de bedste mÃ¥der at opnÃ¥ en højere konverteringsrate pÃ¥ er at give dit website en opfriskning, sÃ¥ den appellerer til dine kunder. Jo mere overbevisende dit website design er, desto større sandsynlighed er der for, at dine kunder gennemfører et køb. Â
Det er billigere i det lange løb.
I stedet for at kaste penge efter kortsigtede løsninger eller lappeøsninger, giver et komplet redesign dig mulighed for at gøre det rigtigt fra starten. Tag dig tid til at revidere din nuværende hjemmeside og se efter muligheder for at forbedre brugeroplevelsen og den overordnede brugervenlighed pÃ¥ din hjemmeside. Â
Flere returnerende kunder.
NÃ¥r online forbrugere er mindre tilbøjelige til at vende tilbage til et websted efter en dÃ¥rlig oplevelse, bør det være en prioritet at holde dit websted teknisk forsvarligt. Kunder, der besøger din hjemmeside og har en behagelig oplevelse, er mere tilbøjelige til at vende tilbage. Og det gælder ikke kun desktopversionen af dit websted. Mobilversionen af dit website bør være lige sÃ¥ godt (eller endda bedre) som desktopversionen. Dette kaldes mobile-first tilgangen, og det forklarer vi mere om senere i dette blogpost.Â
Få en bedre ranking på Google.
NÃ¥r du redesigner dit website er det en perfekt mulighed for at optimere webstedets ydeevne med relevante søgeord. Sørg for, at indholdet pÃ¥ dit website matcher det, brugerne søger efter, og det de kan finde, nÃ¥r de ankommer til din webshop. Hvis du i dit redesign har søgemaskineoptimering (SEO) i tankerne, vil du kunne se et løft i dit websites Google-rangeringer. For at gøre dette bør du inkorporere en god SEO-praksis pÃ¥ siden.Â
Dit website er ikke brugervenligt og bruger ældre teknologi.
NÃ¥r dit website føles tungt og det tager en evighed for kunder at indlæse sider er dette blandt andre tegn pÃ¥ forældet teknologi, hvilket gÃ¥r hÃ¥nd i hÃ¥nd med dÃ¥rlig brugervenlighed. At arbejde med et ældre, forældet indholdsstyringssystem (CMS) kan desuden betyde tekniske komplikationer og administrationsbegrænsninger, der vil pÃ¥virke SEO, UX og i sidste ende konverteringsraten. Men opdatering af dit CMS kan forbedre websitets funktionalitet, sikkerhed og overordnede ydeevne.Â
Opdatering af dit CMS, og især et skift til et headless og brugerdefineret system, kan give mere kontrol over dit website og blive en genvej til innovation. NÃ¥r du benytter dig af en headless tilgang sikrer du fuld fleksibilitet i din løsning, nÃ¥r du gerne vil udskifte eller implementere nye best-of-breed systemer, apps og kanaler.Â
Her kan du læse mere om e-commerce strategi og teknologi.Â
Dit website er ikke mobilvenligt.
De fleste af os foretager køb pÃ¥ farten via mobile enheder, og kunder vil aldrig scrolle ned pÃ¥ et ikke-mobilvenligt websted – og slet ikke forsøge at foretage et køb. Netop derfor har Google talt om mobile-first tilgangen i Ã¥revis og er tilmed begyndt at belønne mobile-first websites med højere søge-placeringer.Â
Overordnet betyder et mobile-first design, at du designer, og dermed prioriterer, mobilversionen af websitet først og derefter designer desktop-versionen. Denne tilgang giver dig mulighed for at skabe en mere minimal og strømlinet oplevelse for alle brugere og forhindrer dig ogsÃ¥ i at skulle sortere elementer fra, der kun henvender sig til mobilbrugere (eksempelvis en sektion, der ikke ser godt ud pÃ¥ mobilen). Desuden bliver løbende optimeringer nemmere at administrere, nÃ¥r oplevelsen er samlet pÃ¥ tværs af devices. Med et mobile-first design bliver brugeroplevelsen konsistent fra enhed til enhed og som en ekstra fordel bliver det nemmere for dine brugere at dele dit website pÃ¥ deres sociale platforme.Â
Dit website ser gammelt ud og møder ikke din mÃ¥lgruppes forventninger.Â
Trends indenfor websitedesign ændrer sig konstant, og dermed kræver det en stor indsats for at holde sit design up to date. For at redesigne udseendet pÃ¥ dit website mÃ¥ du derfor kontinuerligt orientere dig trends samt din mÃ¥lgruppes forventninger. Ved du, hvad dine kunder rent faktisk vil have?Â
Vi bruger konstant visuelle signaler til at orientere os – bÃ¥de online og ude i virkeligheden. Noget sÃ¥ simpelt som en grøn eller rød farve kan fortælle os, om vi mÃ¥ passere gaden. Men online er disse signaler mere komplekse, fordi de hænger sammen med skiftende trends. Derfor kan brugen af ældre visuelle signaler være desorienterende eller udfordrende for dine brugere. Men hvordan kan man vide, hvordan ens brugere reagerer pÃ¥ forskellige visuelle signaler? Svaret er brugerfeedback og User Experience design, hvor man tester sit website og designer det ud fra brugerens oplevelse. Med denne tilgang til design sikrer du dig en brugervenlig og appellerende oplevelse for dine kunder.Â
Din branding er usammenhængende.
Lad os sige, at du opdaterer din virksomheds branding - du bruger ikke længere dit originale logo, du har skiftet skrifttype og valgt nye farver. Du har opdateret din brandidentitet pÃ¥ sociale medier, men nÃ¥r dine forbrugere besøger dit website ser de ikke dit nye look. Dette giver ikke kun indtryk af, at dit websted ikke vedligeholdes, men det er ogsÃ¥ forvirrende. Forbrugerne kan være usikre pÃ¥, om de befinder sig det rigtige sted og derefter bounce. En sammenhængende brandidentitet er vigtig for at dine kunder har tillid til din forretning, og er dermed en afgørende faktor for, om de gennemfører et køb.Â
At skulle gennemgå et redesign kan være skræmmende, især hvis det er længe siden dit website sidst har fået en opfriskning. Men fordelene ved en fornyelse af dit website kan have stor indflydelse på dit overordnede brand, dine brugeres oplevelse, din søgemaskinerangering og dermed din omsætning – og det er det hele værd. Selvom det at redesigne et website kræver en investering er vi sikre på, at det er mere omkostningseffektivt i sidste ende. God vedligeholdelse og et visuelt tiltalende, velfungerende og engagerende website vil vise dine kunder, at du ønsker at give dem den bedst mulige brugeroplevelse.