Kruso Logo
Kontakt os

Fremtiden for Unified Commerce.

I dag begynder og ender ca. 60% af shoppingoplevelser på forskellige devices, hvilket er et godt billede på, at kunder kræver online forretningers tilstedeværelse på flere kanaler. Unified commerce betyder integration af alle customer touch-points, såsom fysiske butikker, onlinesider, mobilapps og sociale medieplatforme i alle frontend- og backend-systemer. Det vil sige, at alle kanaler administreres fra én centraliseret platform. Med teknologiens stadigt stigende udvikling bliver praktisering af unified commerce essentielt for at forblive konkurrencedygtig i ecommerce verdenen. I denne artikel introducerer vi dig til nogle af fordelene ved unified commerce.

Fordelene ved unified commerce for kunder.

  • Strategien giver kunderne en uproblematisk, fleksibel og ensartet shoppingoplevelse, uanset hvilken kanal de bruger.

  • Kunder skal ikke længere bekymre sig om, hvorvidt de får varen til den bedste pris - unified systemer giver mulighed for nemt at sammenligne priser mellem forskellige kanaler, så man kan foretage det bedst mulige køb.

  • Kunder kan handle når som helst og hvor som helst fra enhver online enhed, såsom mobil, computer eller sociale medieplatforme.

  • Alle kunder har adgang til lageroplysninger i realtid, så de ved, hvilke varer er på lager.

  • Kunder kan nemt spore ordrer på tværs af flere kanaler og modtage hurtig support, hvis der er problemer.

  • Unified commerce giver desuden kunderne mulighed for at gemme betalingsoplysninger til fremtidige køb, hvilket gør check-out hurtigere og mere praktisk.

Forretningsmæssige fordele ved unified commerce.

  • Strategien eliminerer behovet for manuel dataindtastning, reducerer fejl og sparer tid.

  • At tilbyde lager-oplysninger i realtid kan hjælpe med at reducere ikke-på-lager-fejl og dermed øge kundetilfredsheden.

  • Med unified commerce kan virksomheder bedre spore data om kundeadfærd og præferencer for at tilpasse tilbud og målrette marketingkampagner.

  • Ved at kunne justere priser på tværs af flere salgskanaler samtidigt giver unified commerce desuden virksomheder mulighed for hurtigt at kunne agere på efterspørgsler fra kunder eller prisændringer i deres sortiment.

  • Med unified commerce ender betalinger fra alle kanaler – webshop, apps og fysiske butikker- i samme system. Dette resulterer i mere målrettet og datadrevet beslutningstagning samt en bedre kundeoplevelse.

Fremtiden for unified commerce.

Efterhånden som teknologien fortsætter med at udvikle sig, vil unified commerce også udvikle sig. Ecommerce virksomheder er allerede begyndt at udnytte kunstig intelligens- (AI) og maskinindlæringsteknologier (ML) for at skabe mere personaliserede kundeoplevelser. Desuden investerer virksomheder i cloud computing-løsninger, der giver dem mulighed for sikkert at gemme data og få adgang til dem fra ethvert sted eller enhed med internetforbindelse. Fremskridt som disse giver virksomheder et mere omfattende overblik over deres kunders behov og præferencer, samtidig med at de bedre kan styre lagerniveauer på tværs af flere kanaler, hvilket forbedrer kundeoplevelsen og øger driftseffektiviteten. Unified commerce er kommet for at blive, for jo flere kanaler dine kunder bruger, jo højere er deres værdi.