Kruso Logo
Kontakt os

Hvorfor jeres virksomhed skal gå Headless.

Del 2

Baggrund

Okay, så i vores tidligere blogpost Hvorfor din organisation burde vælge ’Headless’ - part 1, talte vi en del om Headless CMC systemer. Vi har tilrettelagt hvorfor din organisation burde vælge Headless og forudsat en checkliste som har til formål at hjælpe jer med at beslutte om Headless CMS systemet er rigtig for jer. 

Det er jo alt sammen meget fint, men hvad med lidt viden om, hvad en god content platform er og burde være? “Say no more”, vi har dig! 

I samarbejde med Contentful, giver vi dig og din organisation fire faktorer, der beskriver en god content platform.  

4 faktorer der skaber den gode content platform

1. Samlet indhold i en enkelt hub. 

Med et samlet indhold i en enkelt hub, kan du undgå og eliminere indholds siloer og duplikationer, hvilket gør redigeringen meget hurtigere og enklere. Da alt jeres indhold nu er sammenhængene, kan det hurtigt udgives på mange kanaler. Det er en fordel for udviklere at indholdet er i en enkelt hub fordi mængden af CMSer de er nødt til at lære og bruge er reduceret, hvilket strømliner indholdet og forbedre sammenhængen. 

2. Moduler, hvor indhold kan genbruges på tværs af digitale platforme. 

På en god content platform er indholdet opbevaret i logiske “stykker”. Med denne modulære tilgang er det væsentligt lettere at genbruge indhold på tværs af kanaler og platforme. Hvis indholdet er struktureret med formålet om at kunne genbruges, vil der helt automatisk blive sparet tid samtidigt med, at indholdet når længere ud og værdien af indholdet stiger.  

3. Support samarbejde og parallelle arbejdsgange. 

Nå, så det er nu blevet fastlagt at indholdet er modulært, men der er meget mere til det! 

Med en tydelig kategorisering af indholdet muliggøres det for medarbejdere at arbejde parallelt, fordi alle ved hvordan indholdet relatere til hinanden. Dette betyder også at jeres indholdsudviklere har mulighed for at redigere, gennemse og udgive indhold, mens udviklere kan bygge og udvikle nye features, software og meget andet. Dette giver din organisation en stor konkurrencefordel, til at kunne arbejde hurtigt og reducere markedets tid. 

4. Udvides til dine behov. 

Til sidst er det vigtigt at forstår, at jeres indholds behov og præference er lige så unikke som jeres virksomhed. Derfor burde i starte ud med en brugervenlig indholdsmodel og derefter integrere jeres præfererede værktøjer og programmeringssprog. Dette betyder også at det gøres lettere at modificere løbende og ændre i indhold når der er behov for det. En udvidelig CMS vil få dig til at føle dig ubegrænset i stedet for at begrænse. 

Ved du nu hvordan en god contentplatform burde være? Contentful og Kruso kan hjælpe din organisation med at skabe og udvikle en god og strukturet platform, der matcher jeres niveau og behov. Er du nysgerrig på at vide mere? Kontakt os her i Kruso og lad os hjælpe dig med at skabe den bedste contentplatform til din organisation. 

Lad os arbejde sammen! 

Hvorfor du skal have et Headless CMS

Der er flere fordele ved at vælge en headless tilgang til jeres CMS og commerce platform. At gå fra en monolistisk til en headless e-commerce platform kan være en game changer for din virksomhed. Hvorfor? Det får du svaret på samt et blik på, hvordan det kan blive implementeret.

Hovedpointer fra videoerne:

  • Hør om, hvorfor tiden er inde til at gøre dine webplatforme headless og fokusere på en composable arkitektur

  • Lær fra andre virksomheder, der har implementeret en headless arkitektur med succes, inklusiv deres udfordringer og succeser

  • Lær af de førende teknologiudbydere på det headless område, der dækker content management (CMS), eCommerce platforme og digitale experience platforme (DXP)

Beklager, vi kan desværre ikke vise dig formularen. Kan det være fordi at du har ad blockers aktiveret?