Kruso Logo
Kontakt os

5 fordele ved at bruge en Customer Data Platfrom (CDP)

Vi giver dig et par gode grunde til hvorfor du bør overveje en CDP.

En Customer Data Platform (CDP) er en database, der samler værdifulde kundedata fra forskellige kanaler på én samlet platform. Det gælder alt fra hjemmeside-besøg, købshistorik, interaktioner på sociale medier (likes og kommentarer) og meget mere, som er relevant at vide om kunden.  

Med en CDP kan du skabe et strømlinet overblik, hvor al information er samlet ét sted, og gør det muligt at skabe relevant, præcis og personlig kommunikation til hver enkel kunde. 

1. Fuldt overblik samlet ét sted

En CDP samler og kombinerer data fra en lang række forskellige kilder og platforme og giver dermed ét samlet billede over en kunde. Derfor er det muligt for dig at få en bedre forståelse for kunden og deres adfærd. 

2. Forståelse for din marketing

Du arbejder måske med flere forskellige kanaler og platforme, som alle har forskellige budgetter og målsætninger. Dermed kan det også være svært at sammenligne og holde forskellige kampagner op mod hinanden. Med en CDP kan du se hvordan dine kanaler og kampagner performer, og få en forståelse for hvad der virker og hvad der ikke virker. 

3. Fokus på dine bedste kunder

Med en CDP kan du segmentere dine kunder ned i mindre gruppe, og finde frem til hvem der er mest værdifulde for din virksomhed. Med andre ord ved du hvilke heste du skal bruge din tid, energi og penge på. Med dine indsamlede informationer kan du sende relevant indhold til engagerede kunder, som med størst sandsynlighed vil respondere positivt på dine budskaber. 

4. Personalisering af kundeoplevelsen

Ved at have en dybdegående forståelse over dine kunder, kan du skabe en skræddersyet kundeoplevelse, der er tilpasset hver enkel kunde. Det sikrer at kunderne bliver mødt af ensartet budskaber på forskellige kanaler og platforme, som gør den samlede oplevelse bedre, end hvis den kommunikation, som kunden bliver mødt af, går i øst og vest. 

5. Optimering af din tid

Du bruger sikkert allerede meget tid på at indsamle data, men ikke mindst også at forstå den data du har indsamlet. Med en CDP kan du automatisere mange processer og fokusere på de ting, der faktisk skaber værdi for dig og hos kunden. I stedet for at bruge tid og penge på kunder, som måske ikke har stor interesse i din virksomhed, kan du gennem en CDP fokusere på kunder med størst potentiale for at give din virksomhed værdi.  

Tracking plan

Teaser

Få adgang til hele samtalen om tracking plans.

Har du lyst til at få den fulde forståelse for indholdet i en tracking plan?

Få adgang til samtalens fulde længde ved at udfylde formularen.

Beklager, vi kan desværre ikke vise dig formularen. Kan det være fordi at du har ad blockers aktiveret?

Lyst til at vide mere om CDP?

Vi tager gerne en snak med dig! 

Kontakt vores CCO Kenneth Ryle Thorsson. 

kth@kruso.dk 

+45 40 25 66 30