København
Landemærket 10, 6. sal1119 København
Danmark+45 33 36 44 44hello@kruso.dk
Som udgangspunkt består et traditionelt CMS system af to lag. En backend og en frontend. I sådan et CMS system er de to lag gensidigt afhængige af hinanden og fungerer ikke alene.
Et Headless CMS system adskiller derimod de to lag fra hinanden, således at den samme backend kan bruges på flere forskellige frontends. Dette gør det muligt at designe forskellige frontends til forskellige platforme som indholdet skal publiceres til, og hvor de alle kobles på den samme backend.
Herved bliver et Headless CMS system det sted, hvor du opbevarer, opdaterer og sletter indhold. Men selve indholdet vil ikke blive vist nogen steder, medmindre det kobles på en frontend, som du designer til de platforme og kanaler du ønsker det skal tilpasses og præsenteres til.
Der er flere fordele ved at vælge en headless tilgang til jeres CMS og commerce platform. At gå fra en monolistisk til en headless e-commerce platform kan være en game changer for din virksomhed. Hvorfor? Det får du svaret på samt et blik på, hvordan det kan blive implementeret.
Hør om, hvorfor tiden er inde til at gøre dine webplatforme headless og fokusere på en composable arkitektur
Lær fra andre virksomheder, der har implementeret en headless arkitektur med succes, inklusiv deres udfordringer og succeser
Lær af de førende teknologiudbydere på det headless område, der dækker content management (CMS), eCommerce platforme og digitale experience platforme (DXP)
Beklager, vi kan desværre ikke vise dig formularen. Kan det være fordi at du har ad blockers aktiveret?
1. Fleksible og skræddersyede kundeoplevelser
Med et Headless CMS system er det nemt at genbruge content på tværs af flere kanaler. Samtidigt kan du tilbyde præcise og gennemtænkte kundeoplevelser specielt udviklet til alle kanal. CMS arkitekturen giver dig stor fleksibilitet og kreativitet til at teste nye teknologier og gøre dig mere konkurrencedygtig.
2. Hurtig Time to Market
Når frontend og backend bliver adskildt fra hinanden, og styret af en API, bliver arbejdet for udviklingsteamet en del lettere. Fremfor at arbejde med flere i lag i arkitekturen og i backend-koden, arbejder man fleksibelt med frontenden, og kan sikre simple processer og teste nye kanaler uden besvær.
3. Fremtidssikring til alle kanaler
I takt med teknologiens udvikling dukker der konstant nye kanaler op. Det er derfor ikke længere nok kun at have en hjemmeside som kører optimalt. Man bør derimod være tilgængelig på flere kanaler. Der vil komme et stigende behov for at kunne integrere til marketplaces som eBay og Amazon eller give dine kunder mulighed for at købe via smartwatch eller voice commerce. Med et Headless CMS system kan du sikre disse muligheder allerede nu og have content på alle kanaler.
Hos Kruso er vi eksperter i at implementere Headless CMS systemer. Vi har mange års erfaring med forskellige typer virksomheder, som har vidt forskellige ønsker og behov for hvordan deres Headless system skal fungere.
Læs om hvordan vi skabte et skræddersyet Headless CMS system for Lakrids by Bülow, der understøttede deres enorme digitale vækst, med en gennemsnitlig konverteringsrate langt over markedsgennemsnit og håndtering af over 4.000 ordrer om dagen i peak perioder.
Et Headless CMS system lyder rigtig godt, men det er ikke altid den optimale løsning for din virksomhed. Det kan være besværligt og kompliceret at få det fulde potentiale ud af et Headless CMS system. Du bør derfor spørge dig selv, hvilket behov du har. Er det nødvendigt at skille backenden fra frontenden, eller kan din løsning fungere og opnå samme værdi på anden vis?
Er du stadig i tvivl, hvad der passer bedst til din virksomhed, så kontakt hos herunder eller læs mere om Headless i vores blogindlæg om hvorfor jeres virksomhed skal gå Headless.