Kruso Logo
Kontakt os

Lakrids by Bülow.

Lakrids by Bülow er et dansk erhvervseventyr, som høster stor succes med enorm global vækst.

Johan Bülow solgte sine første high-end gourmetlakridser på Glastorvet i Svaneke i sommeren 2007. Året efter blev Lakrids by Bülow stiftet, og siden har succesen bredt sig fra Danmark til det meste af kloden. Digital commerce spiller en afgørende rolle for Lakrids by Bülow. Over de sidste 3 år har vi understøttet deres globale digitale vækst, med et øget online salg fra 5 til 33 pct. og en konverteringsrate fra 2,1 til på 6,8 pct.

Digital vækst

Vækstpotentialet for Lakrids by Bülow er stadig enormt selvom de har taget meget store skridt de seneste par år, ikke mindst digitalt, der som salgskanal spiller en større og større rolle i Lakrids by Bülows fremtidige vækststrategi.

Det digitale er dog ikke nyt for Lakrids by Bülow, men i takt med deres vækst oplevede de hurtigt væsentlige udfordringer og begrænsninger i deres tidligere commerce setup. Platformen var ineffektiv at drifte og dyr og langsommelig at videreudvikle på. Derudover manglede platformen vigtig funktionalitet og stabilitet. I 2018 gennemførte vi, som vores første opgave for Lakrids by Bülow, derfor en teknisk replatforming og revitaliseringen af brugeroplevelsen med det overordnet mål at skabe en velfungerende global commerce-platform med højest mulig konverteringsrate, uden at gå på kompromis med brandoplevelsen.

Digital skalering

Vi løste dette på under 10 uger hvorefter vi stod med en ny platform bestående af Umbraco, Ucommerce og Segment som de mest centrale softwareelementer. Platformen er udviklet efter vores best-of-breed tech strategi der sikrer en åben og modulært opbygget arkitektur bestående af en række løstkoblede services. Dette tekniske strategivalg er afgørende for at vi løbende effektivt kan lade løsningen vokse med Lakrids by Bülows stigende commercebehov.

Og det var et klogt teknisk valg, for i dag bare to år efter lanceringen er online som salgskanal steget eksplosivt og udgør i dag en helt central del af Lakrids by Bülows overordnede omsætning og fremtidige vækststrategi. Dette medfører samtidig nogle nye og komplekse krav både rent forretningsmæssigt såvel som teknisk for Lakrids by Bülows kommende commerceplatform.

Overbevisende resultater og fremtidssikring

I stedet for at kaste os ud i en lang række customiseringen af den eksisterende commercemotor valgte vi at fremtidssikre løsningen ved at udskifte commercemotoren med en af markedets absolut mest avancerede og moderne systemer – det ægte headless system Commercetools. Selvom dette projekt rummede en enorm kompleksitet, kunne vi gøre dette både hurtigt og omkostningseffektivt takket være vores microservicebaserede best-of-breed arkitektur der tillod os ”bare” at udskifte commercemotoren, mens vi fortsætter med at forbedre og udvide resten af Stacken.

Vi lancerede commercetools platformen i marts 2021.

Segment blev bibeholdt som datahub som et vigtigt teknisk element i Lakrids by Bülows omnichannel og marketingstrategi, da Segment på en enkelt måde håndterer alle integrationer til Lakrids by Bülows andre eksisterende commercedata og marketing-automatiseringsværktøjer.

Vi driver platformen i et ægte partnerskab med Lakrids by Bülows eget digitale team og vi er pavestolte over de resultater vi skaber sammen. Igennem 2020 er vi lykkedes med at understøtte Lakrids’ enorme digitale vækst, med en gennemsnitlig konverteringsrate langt over markedsgennemsnit og håndtering af over 4.000 ordrer om dagen i peak perioder.

Resultater

  1. Online indtægtsandel

    Før: 5%

    Nu: 33%

  2. Konverteringsrate

    Før: 2,1%

    Nu: 6,8%

  3. Ordrer om dagen

    +4000 i peak perioder