Kruso Logo
Kontakt os

Region Nordjylland.

Siden 2013 har Kruso hjulpet Region Nordjylland med at optimere deres digitale platform. Gennem opgraderinger og et tæt samarbejde har vi sikret moderne løsninger, der matcher regionens voksende behov og fremtidige digitale udfordringer.

Region Nordjylland består af 11 kommuner og servicerer mere end 580.000 borgere i det nordlige Danmark. Regionen leverer offentlig service til nordjyderne på sundhedsområdet og tager sig af tværgående regional udvikling i tæt samarbejde med kommunerne. Alt dette foregår blandt andet på deres omtrent 60 websites. Samarbejdet mellem Kruso og Region Nordjylland strækker sig helt tilbage til 2013, og der er fortsat nye, spændende tiltag på tegnebrættet.  

Valg af det rette CMS-system til Region Nordjylland

Sitecore-platform: Fra multisite-løsning til nødvendig opdatering

I 2013 udviklede Kruso en digital multisite platform til Region Nordjylland, som kunne håndtere alle relevante subsites i én løsning. Systemet blev bygget i Sitecore og integrerer med flere af regionens IT-systemer. 8 år senere var den udvidede Sitecore support dog ved at udløbe, og hele løsningen trængte til en opgradering for at sikre skalérbarhed og følge med omverdenens konstante digitale udvikling. 

Optimering og fremtidssikring

Kruso påbegyndte i 2021 en optimering af Region Nordjyllands platform. Løftet af løsningen blev i samarbejdet mellem Kruso og regionen besluttet at omfatte ny UX og digitalt design, en opdatering af koden fra ASP til MVC samt en opgradering af CMS-systemet (content management system). Det samlede arbejde har strakt sig over de sidste tre år, og da regionen i mellemtiden har indført nye standarder for design, byder fremtiden på endnu flere justeringer på det område foruden den løbende drift af platformen. Derudover arbejder Kruso på en finpudsning af løsningens SharePoint-integration, så regionen kan uploade Word-dokumenter og være sikker på, at filerne bliver konverteret korrekt og kommer til at stå knivskarpt på websitet.

Vigtigheden af tilgængelighedViden

Webtilgængelighed

Endvidere omfatter Krusos arbejde en opdatering af sitets webtilgængelighed. Dette indebærer at sikre, at alle borgere, uanset deres fysiske eller kognitive evner, kan navigere og interagere med websitet uden hindringer. Gennem opdateringer til struktur, design og funktionalitet sikrer Kruso, at sitet overholder de nyeste retningslinjer, hvilket både forbedrer brugeroplevelsen og understøtter overholdelse af lovgivningsmæssige krav. 

Sitecore CMS opgradering

Opgradering til Sitecore 10.3

Regionens websites brugte oprindeligt Sitecore 8.2, så vi opdaterede deres CMS-system til Sitecore 10.3. Arbejdet med et så omfattende CMS-system sker ikke uden uforudsete udfordringer, men samarbejdet mellem Kruso og Region Nordjylland har været godt, og vi har kunnet tale åbent og ærligt om udfordringerne med henblik på at løse dem.  

Kontakt os!

Har du nogle spørgsmål om offentlige digitale løsninger?

Kontakt vores CIO Anders Frey Birkmose.

afb@kruso.dk

+45 41 95 33 30