Kruso Logo
Kontakt os

Rosendahl Design Icons.

Rosendahl Design Icons - global commerce

Rosendahl Design Group er et multibrand-hus, med ni kendte danske brands i porteføljen: Rosendahl, Kay Bojesen Denmark, Global, Arne Jacobsen Clocks, Holmegaard, Bjørn Wiinblad Denmark, Juna, Lyngby Porcelæn og Kähler. Denne portefølje af kendte brands etablerer RDG som en af Danmarks førende leverandører indenfor dansk design.

Udfordring

2020 betød store forandringer i Rosendahl Design Group, herunder en ny brand- og markedsføringsstrategi, der indebærer at man samler alle RDG’s ni brands under et overordnet brand – Rosendahl Design Icons.

Denne strategi betød selvfølgelig også et radikalt skift i forhold til commerceplatformen som vi ellers var i fuld gang med at rulle ud med selvstændige og adskilte commerce universer for alle ni brands, konsolideret i samme tekniske platform. For ikke at misse Rosendahls største peaks – Black Friday og julesalget skulle vi finde ud af hvordan den nye strategi kunne implementeres i den eksisterende platform på rekordtid. Vi fik 10 uger til det.

Løsning

Takket være det radikale skift i tech-strategi vi foretog bare et år tidligere da vi lancerede deres commerce platform, havde vi et ideelt udgangspunkt for at gennemføre de nødvendige ændringer.

Med den nyetech-strategi, bevægede vi os væk fra en full suite marketing-platform-tankegang og over til en best-of-breed strategi, hvor løsningen blev sammensat af en række mindre specialsystemer i en åben, løst koblet og API-baseret arkitektur.

Den nuværende Tech stack består af Umbraco som CMS og Ucommerce som commerce motor. Segment anvendes som dataHUB tredjepartssystemer såsom e-mailsystem, Analytics i GA, samt segmenterings- og personaliseringsværktøjer. Vi har udviklet forretningskritiske integrationer til interne systemer igennem et API-lag, der udvekslede data mellem RDG’s PIM-system og ERP-system.

Vi bibeholdt deneksisterende stack som udgangspunkt for den nye løsning og Dept Agency blevintroduceret på teamet som ux/design partner for at gennemføre de designmæssige ændringer nødvendige for at integrere paraply-branded Rosendahl Design Icons i løsningen.Takket være vores headless systemarkitektur var det muligt at gennemføre alle disse ændringer påde bare 10 uger vi havde til rådighed. Ikke nok med det, så implementerede vi også en række nye funktionaliteter, herunder Hello Retail som produktanbefalingsmotor, Shopping image for at øge brugeroplevelsen, samt ApsisOne som marketing platform. Løsningen er en PaaS-løsning, fuldt Cloud enabled i Azure.

Resultat

Både teknisk og økonomisk er denne platform enormt omkostningseffektiv, da vi modsat en full suite marketingløsning kun udvikler og betaler for de systemer og moduler, vi har brug for på det givne tidspunkt. Takket være en løst koblet arkitektur baseret på API’er kan vi udvikle og deploye optimeringer og ændringer med langt kortere udviklingstid og lavere omkostninger end med mere traditionelle systemer. Den nye multibrand platform giver mange nye forretningsmæssige muligheder for at arbejde med f.eks. bundles, upsell, cross sell, shared pricing, samt marketing aktiviteter som PPC og SEO.