København
Landemærket 10, 6. sal1119 København
Danmark+45 33 36 44 44hello@kruso.dk
Et teknisk strategisk fundament for B&Os globale brand- og commerceplatform.
Bang & Olufsen blev grundlagt i 1925 i Struer af Peter Bang og Svend Olufsen. Bang & Olufsens tradition for utrætteligt at skabe produkter, der flytter grænserne for lydteknologi, bliver ved med placere virksomheden i toppen indenfor innovation af lyd på globalt plan. Virksomheden består af omkring 1000 medarbejdere og opererer på mere end 70 markeder.
I foråret 2018 besluttede Bang & Olufsen at sammenlægge deres to hovedproduktlinjer - B&O Home og Beoplay til et samlet brand: Bang&Olufsen. Digitalisering spiller en central rolle i deres nye strategi, som inkluderede udviklingen af et nyt globalt brand og commerceplatform, der indeholder alle deres produkter på tværs af prisklasser og kategorier. Udover ambitiøse salgsmål og en uovertruffen digital kundeservice, var et centralt KPI at gøre det muligt for B&Os forhandlere at bruge platformen til deres individuelle sites og dermed sikre en konsistent brandoplevelse på tværs af hele B&Os digitale tilstedeværelse.
Gennem en 4 måneders rådgivningsfase og 5 sprints, hjalp vi Bang & Olufsen med at definere deres digitale og tekniske strategi samt formulere et overordnet teknisk roadmap for den globale brand og commerceløsning. Dette inkluderede omfattende vidensindsamling, bestående af en lang række stakeholder interviews, dokumentationsevalueringer og systemanalyser, for at tegne et "as-is" billede af det nuværende tekniske set-up og tydeliggøre afhængigheder, udfordringer og muligheder for den fremtidige løsning. For at opnå en dybdegående forståelse af, hvor B&O ønskede at flytte sig hen, afholdte vi en række workshops og adskillige markedsresearch aktiviteter. På baggrund af denne viden kortlagde og prioriterede vi B&Os mulige fremtidige tekniske set-up og dokumenterede det i en simpel gap-analyse, som forbandt alle indsigterne fra as-is analysen til det ideelle fremtidsbillede.
Det endelige resultat var en ny systemarkitektur og anbefaling til den samlede tekniske software stack. Herudover et overordnet teknisk roadmap og en definition af den indledende MVP med alle nødvendige features for v1, kortlagt og prioriteret i en backlog. Endeligt faciliterede vi udvælgelsen af systemleverandør og softwarepartner. B&O endte med at vælge en kombination af commercetools og Contentful som hovedsystemer.