Kruso Logo
Kontakt os

Hultafors Group

Digital løsning for +16 brands

Hultafors Group er en globalt virksomhed med en unik portefølje af 16 premium brands, med produkter distribueret i 70 lande. Målet er at forbedre arbejdslivet for professionelle brugere med højklasseprodukter og løsninger.

Hultafors Group udvikler innovativt arbejdstøj, bæredygtigt værktøjer og unikke løsninger der tilbyder det bedste inden for funktion, sikkerhed, beskyttelse og effektivitet.

Et hurtigt dyk ned i vores partnerskab

Forberedelse til fremtidig vækst

Siden 1883 har Hultafors været et førende mærke inden for håndværktøj. Og gennem årene er flere og flere brands blevet en del af gruppen. Snickers Workwear, Kansas, Solid Gear, Fristads og Hellberg Safety er blot nogle af dem.

Med 16 brands (og flere på vej) har Hultafors Group haft fokus på at strømline strukturen på tværs af alle brands men havde brug for et nyt teknisk setup egnet til at integrere nye brands - En effektiv, smart og skalerbar web-løsning.

Lad os blive lidt mere tekniske

Definering af det tekniske fundament

Målet var at skabe en sammenhængende digital identitet på tværs af alle brands. Hultafors Group var langsomt igang med at migrere til en mere moderne opsætning med et headless CMS. Da vi blev en del af projektet, tog vi et skridt dybere og moderniserede også frontend og omdannede hele løsningen til en mere holistisk teknisk opsætning.

Der var ikke behov for at bygge alt op fra bunden af igen. Det giver simpelthen ingen mening at smide alt ud hvert andet år. Derfor arbejder vi med den eksisterende PIM-platform og CMS-løsning, men moderniserer de ting, der skal opdateres.

På denne måde består projektet både af vedligeholdelse og opdateringsarbejde samt udvikling af nye metoder.

Fremtidssikring af den digitale opsætning

Vi valgte en tilgang, hvor vi byggede den nye løsning på en moderne og meget højteknologisk måde, men uden forretningsmæssige risikoer.

Den tidligere tekniske løsning sprang ud fra samme base, men blev fordelt på helt separat udviklede websites.

Nu har Hultafors Group et stort katalog af brand-websites, men samlet på samme tekniske fundament, hvilket betyder, at vi kan udvikle en specifik funktion, der vil ramme alle på én gang. Simpelt og effektivt.

Vores måde at arbejde med bæredygtighed på

Vi lever op til vores kunders forventninger, men vi kan også se, at flere og flere af vores leverandører og partnere skruer op for deres bæredygtighedsambitioner. Dette giver os mulighed for yderligere at styrke vores positioner.

- Martin Knobloch, CEO Hultafors Group