Kruso Logo
Kontakt os

Georg Jensen Damask

Digital transformation

Georg Jensen Damask, en historisk producent af luksustekstiler, stod over for en væsentlig udfordring: at omdanne deres forretningsstrategi fra fysisk grossisthandel til digital detailhandel. Med en ambition om at integrere digitalt salg både på egen platform og gennem tredjeparts digitale platforme som Amazon, satte Georg Jensen Damask sig for at tage fuld kontrol over deres digitale salgskanaler.

Udfordring

Udfordringen lå i at skabe en digital platform, der ikke kun kunne understøtte Georg Jensen Damasks nuværende succes online men også skalere og udvikle sig med virksomhedens fremtidige digitale ambitioner. Dette krævede en robust, fleksibel og fremtidssikret teknologisk løsning.

Fleksible løsninger til håndtering af kundedata, produktdata og ordrer

Kruso var Lead bureau og har derfor stået med ansvaret for både ux/ui, data engineering, implementering og drift i forbindelse med den nye platform.

Et af de centrale elementer i projektet har været stærk datahåndtering, både i forhold til forbedret produktdatastrukturering og håndtering af kundedata. Vi nåede i fællesskab frem til, at Georg Jensen ville have stor fordel ved at implementere et nyt PIM-system og et nyt system til håndtering af CDP. Med de nye systemer bliver det lettere at håndtere data om både produkter og kunder, hvilket både sparer tid, minimerer fejl og giver vigtige indsigter.

For at få en god fleksibel løsning med masser af tilpasningsmuligheder valgte vi at benytte Structs PIM-system i kombination med Umbraco som CMS og Segment som CDP-system. Valget faldt på ucommerce til maksimalt fleksibel behandling af ordrer.

MACH Arkitektur

I hjertet af Georg Jensen Damasks digitale transformation ligger MACH-arkitekturen (Microservices, API-first, Cloud-native, and Headless). Denne moderne teknologiske tilgang tilbyder en høj grad af fleksibilitet, skalerbarhed og innovationshastighed.

Løsningen

Kruso blev valgt til at lede denne transformation gennem udviklingen af en ny e-commerce platform baseret på en mikroservice-tilgang og en "composable" systemarkitektur. Valget faldt på en Best-of-Breed teknologisk strategi, der samlede en række specialiserede systemer og services i en åben, løst koblet og API-baseret arkitektur. Dette sikrede en platform med lav afhængighed mellem forskellige systemer, hvilket gjorde det nemmere at implementere ændringer og vedligeholde systemet over tid.

Projektmetodologi og metodetilgang

Kruso's projektmetodologi er en kombination af agile og WaterScrumFall-tilgange, som sikrer en balanceret og effektiv projektgennemførelse. Denne hybridmodel kombinerer den agile SCRUM's fleksibilitet med vandfaldsmodellens strukturerede planlægnings- og gennemførelsesfaser.

Implementering

For at imødekomme Georg Jensen Damasks behov blev der udviklet en række digitale løsninger:

  • Digital Content Management og E-commerce for at drive og optimere online salget.

  • PIM (Product Information Management) og CDP (Customer Data Platform) for at sikre kraftfulde produktpræsentationer og effektiv datahåndtering.

  • Analyseværktøjer og personliggørelse for at forbedre kundeoplevelsen og øge konverteringer.

Denne løsning inkluderede anvendelse af Umbraco/Ucommerce for en omkostningseffektiv, men skalerbar og tilpasselig platform, der matcher Georg Jensen Damasks teknologibehov og fremtidige vækstplaner.

Resultat

Georg Jensen Damasks partnerskab med Kruso omkring udviklingen af deres nye e-commerce platform illustrerer, hvordan teknologisk innovation og strategisk tænkning kan gå hånd i hånd for at skabe digitale løsninger, der driver vækst og transformation i en traditionel branche. Denne case understreger betydningen af en fleksibel, fremtidssikret platform, der kan skalere med virksomhedens behov og fortsat levere værdi over tid.