København
Landemærket 10, 6. sal1119 København
Danmark+45 33 36 44 44hello@kruso.dk
Digital transformation
Georg Jensen Damask, en historisk producent af luksustekstiler, stod over for en væsentlig udfordring: at omdanne deres forretningsstrategi fra fysisk grossisthandel til digital detailhandel. Med en ambition om at integrere digitalt salg både på egen platform og gennem tredjeparts digitale platforme som Amazon, satte Georg Jensen Damask sig for at tage fuld kontrol over deres digitale salgskanaler.
Kruso var Lead bureau og har derfor stået med ansvaret for både ux/ui, data engineering, implementering og drift i forbindelse med den nye platform.
Et af de centrale elementer i projektet har været stærk datahåndtering, både i forhold til forbedret produktdatastrukturering og håndtering af kundedata. Vi nåede i fællesskab frem til, at Georg Jensen ville have stor fordel ved at implementere et nyt PIM-system og et nyt system til håndtering af CDP. Med de nye systemer bliver det lettere at håndtere data om både produkter og kunder, hvilket både sparer tid, minimerer fejl og giver vigtige indsigter.
For at få en god fleksibel løsning med masser af tilpasningsmuligheder valgte vi at benytte Structs PIM-system i kombination med Umbraco som CMS og Segment som CDP-system. Valget faldt på ucommerce til maksimalt fleksibel behandling af ordrer.
Kruso blev valgt til at lede denne transformation gennem udviklingen af en ny e-commerce platform baseret på en mikroservice-tilgang og en "composable" systemarkitektur. Valget faldt på en Best-of-Breed teknologisk strategi, der samlede en række specialiserede systemer og services i en åben, løst koblet og API-baseret arkitektur. Dette sikrede en platform med lav afhængighed mellem forskellige systemer, hvilket gjorde det nemmere at implementere ændringer og vedligeholde systemet over tid.
For at imødekomme Georg Jensen Damasks behov blev der udviklet en række digitale løsninger:
Digital Content Management og E-commerce for at drive og optimere online salget.
PIM (Product Information Management) og CDP (Customer Data Platform) for at sikre kraftfulde produktpræsentationer og effektiv datahåndtering.
Analyseværktøjer og personliggørelse for at forbedre kundeoplevelsen og øge konverteringer.
Denne løsning inkluderede anvendelse af Umbraco/Ucommerce for en omkostningseffektiv, men skalerbar og tilpasselig platform, der matcher Georg Jensen Damasks teknologibehov og fremtidige vækstplaner.