København
Landemærket 10, 6. sal1119 København
Danmark+45 33 36 44 44hello@kruso.dk
Redesign af sign-up flow for Coops loyalitetsprogram.
Coop er en af Danmarks største retail-virksomheder med mere end 1200 supermarkeder. Coop Danmark er ejet af et kooperativ bestående af deres 1,6 millioner medlemmer, hvilket sætter deres medlemsprogram i centrum for organisationen.
Coop har ambitiøse vækstplaner for deres medlemsprogram. Deres gamle sign up-funktion havde dog meget lave konverteringsrater. Sign up-funktionen levede ikke op til den moderne forbrugers forventninger. Der var derfor behov for en radikal revurdering, for at sikre de bedste betingelser for den planlagte medlemsvækst. Teknisk set var sign up-funktionen ikke integreret ordentligt på resten af Coops digitale platform, hvilket resulterede i ineffektiv styring og vedligeholdelse.
Vi samlede et agilt team bestående af medarbejdere fra Coops egne digitale afdeling, designvirksomheden Katja Therese og Krusos Umbraco team. Vi flyttede alle ind i et delt warroom ude i på Coops kontor. Opgaven bestod i at definere, udvikle, teste og lancere en ny sign up-funktion på bare 3 uger – en næsten umulig deadline, men vi klarede den. Den første version gik live sidst i februar 2017. På samme tid er størstedelen af løsningen blevet migreret ind på den centrale Umbraco platform, hvor resten af sitet bliver styret.
Den nye og forbedret sign up funktion har for alvor givet nyt liv til hele brugeroplevelsen og designet, der fokuserer på klare konverteringsoptimeringer og simple user flows. Vedligeholdelsen har aldrig været mere effektivt, efter at løsningen er korrekt integreret i deres centrale Umbraco platform.