København
Landemærket 10, 6. sal1119 København
Danmark+45 33 36 44 44hello@kruso.dk
Ny global corporate platform på 4 uger resulterede i en 150% stigning af kvalificerede leads med det samme.
Cobham Satcom har været frontløber inden for satellit kommunikationsteknologi til det maritime segment i over 70 år og 40 år på land. Med et vedholdende fokus på innovation leverer virksomheden løsninger, der gør det muligt for en lang række private og statslige virksomheder såvel som privatpersoner at være forbundet når det virkelig gælder.
Gennem udforskning af nye teknologier og partnerskaber designer og fremstiller Cobham Satcom high-performance radio- og kommunikationsterminaler, gateways og systemløsninger under mærkerne SAILOR, Sea Tel, EXPLORER og TRACKER.
Cobham Satcom har i takt med deres ekspansion oplevet udfordringer med at nå ud til alle deres potentielle kunder på tværs af segmenter og markeder. Systematisk digital lead generering blev derfor afgørende for Cobham Satcoms fremtidige salgs- og marketingsstrategi, med et nyt globalt corporate website som omdrejningspunkt. Kommunikationen skulle ændres fra at være mere traditionel corporate information til en platform der kunne sikre inbound lead generering blandt andet gennem beriget indhold og stærke call to actions.
Kruso blev valgt som digital partner til det projekt og er ansvarlig for teknisk udvikling og aktivering af platformen.
Hurtig time-to-market var afgørende for Cobham Satcom. Vi blev derfor enige om en hyper agil proces hvor vi i et tæt samarbejde skulle gå live med en MVP der indeholdt de mest centrale dele af deres nye site indenfor for bare 4 uger. Det lykkedes vi med.
Vi har sidenhen løbende lanceret nye dele af sitet og optimeret løsningen i takt med at vi er blevet klogere på Cobham Satcoms kunder.
For at kunne imødekomme den nærmest urealistiske deadline og samtidig levere en fremtidssikret, fleksibel og skalerbar løsning valgte vi at basere løsningen på en headless systemarkitektur og en best-of-breed tech stack med Uniform (DXP) og Strapi som headless’ CMS, som kernesystemer.
Med Uniform som fundament kunne vi komme hurtigt fra start ved at samle og integrere data og komponenter fra de andre systemer i Uniforms interface, hvor også Cobham digitale team kunne arbejde med indholdet nærmest fra første dag. Udover Uniform og Strapi udgøres tech stack’en i dag af Microsoft Dynamics 365 til lead opsamling og Segments CDP til at opsamle og segmentere kundedata, samt arbejde med personalisering og a/b testing. Herudover er sitet bygget på den seneste Jamstack teknologi, for at sikre hurtig performance og sikkerhed.
Den hurtige lancering af Cobham Satcoms nye globale corporate website genererede nye leads med det samme, og resulterede i en umiddelbar stigning i kvalificerede leads på over 150%. Samtidig blev time-to-market for nye funktionaliteter reduceret markant og virksomhedens interne workflows effektiviserede og strømlinede.
Det er i dag marketing der ejer projektet hvor den digitale strategi fortsat forfølges gennem yderligere activation og customer engagement programmer, alt imens at vi løbende forbedrer sitet. Projektet har ikke bare transformeret Cobham Satcom’s marketingfokus til i dag at være en direkte og målbar revenue driver, den beviser også overfor alle andre stakeholdere i organisationen, de digitale muligheder for gennem ægte agilitet at mindske gabet mellem strategi og eksekvering.