Kruso Logo
Kontakt os

Forretnings­mæssige fordele ved omnichannel.

Omnichannel-strategien har vundet stort indpas blandt e-commerce virksomheder, fordi den har vist sig at bringe flere forretningsmæssige fordele. Omnichannel-strategien er en kundecentreret tilgang, hvor fokus er den uproblematiske og parallel kundeoplevelse på tværs af flere kanaler, herunder web, mobil, i den fysiske butik og på sociale medier. I denne artikel fremlægger vi de tre vigtigste fordele ved at implementere omnichannel-strategien.

Øget rækkevidde.

Den første fordel ved omnichannel-strategien er øget rækkevidde. Ved at tilbyde kunderne en integreret oplevelse på tværs af flere kanaler kan virksomheder nå ud til flere kunder og dermed øge deres kundebase. Omnichannel-strategien giver virksomheder mulighed for at målrette deres kommunikation mod potentielle kunder på de platforme, de bruger mest. Ved eksempelvis at optimere deres e-commerce site til mobilvisning kan virksomheder sikre sig, at deres produkter og tjenester er let tilgængelige for dem, der bruger mobile enheder, og ved at bruge e-mail og sociale mediekanaler til at promovere deres tilbud, kan virksomheder nå ud til deres kunder, hvor de mest sandsynligt interagerer. På denne måde kan e-commerce virksomheder altså maksimere deres rækkevidde og eksponering, hvilket sikrer, at deres budskab når ud til det bredest mulige publikum. 

Øget salg.

Den anden fordel ved omnichannel-strategien er øget salg. Ved at give kunderne en strømlinet oplevelse, uanset hvilken kanal de bruger, kan virksomheder opnå en højere salgsrate, da kunder er mere tilbøjelige til at købe produkter og tjenester, når de hurtigt og nemt kan finde det, de leder efter. Omnichannel-strategien giver desuden virksomheder mulighed for opsalg og krydssalg af produkter, hvilket kan øge deres salg yderligere.

Bedre kundeservice- og oplevelse.

Den tredje fordel ved strategien er muligheden for forbedret kundeservice. Med integreringen af alle kanaler kan virksomheden give deres kunder en hurtig og effektiv kundeserviceoplevelse. Ved nemt at skifte mellem kanaler, og modtage det samme serviceniveau uanset kanal, bliver det nemmere for kunderne at finde den information, de har brug for, hvilket giver dem en god grund til at vende tilbage til forretningen. Desuden giver strategien virksomheder bedre kontrol over kundeservice, da kunderne nemt kan omdirigeres til den mest relevante kundeservicemedarbejder og få deres henvendelser behandlet sikkert og hurtigt.

Omnichannel-strategien er tilmed et fantastisk værktøj for virksomheder til at få bedre forståelse for deres kunder. Som virksomhed får man et samlet overblik over kundeoplevelsen på tværs af alle kanaler, hvilket inkluderer forståelse af kundeadfærd, såsom købspræferencer og kundefeedback. Strategien giver desuden virksomheder mulighed for at personalisere kundeoplevelsen og sikre, at deres servicetilbud er skræddersyet til kundens individuelle behov og ønsker.

Omnichannel-strategien tilbyder altså flere essentielle forretningsmæssige fordele, såsom øget rækkevidde, øget salg og forbedret kundeservice gennem bedre forståelse for kunden. Strategien stiger støt I popularitet blandt e-commerce virksomheder og vil helt sikkert være en vigtig del af commerce succes i fremtiden.

Vil du være med til vores webinar om omnichannel retail?

Omnichannel retail er et omfattende emne og inkluderer utallige fordele for virksomhed og kunde.

Vær med til vores webinar torsdag d. 23. Februar 2023 kl. 10-11

På dette webinar vil vi dykke ned i fordelene ved omnichannel-strategier for fashion brands samt de udfordringer, der ligger i implementeringen af tilgangen og i at skabe sammenhæng mellem virksomhedens forskellige kanaler.

Læs mere om webinaret her.

Kontakt os!

Vil du vide mere om, hvordan din virksomhed kan drage fordel af at implementere en omnichannel-strategi?

Vi er her for dig! Kontakt vores CCO Kenneth Ryle Thorsson.

kth@kruso.dk

+45 40 25 66 30