København
Landemærket 10, 6. sal1119 København
Danmark+45 33 36 44 44hello@kruso.dk
Kruso konsoliderer alle Rosendahls brands på én commerce platform.
Rosendahl Design Group er et multibrand-hus, der har ni kendte brands i porteføljen: Rosendahl, Kay Bojesen Denmark, Global, Arne Jacobsen Clocks, Holmegaard, Bjørn Wiinblad Denmark, Juna, Lyngby Porcelæn og Kähler. Dermed er RDG en af Danmarks førende leverandører af dansk design.
Alle RDG’s ni brands er kommet til over tid igennem en række M&A’s. Dette har efterladt et teknisk set up, hvor de forskellige brands lå spredt ud over mange forskellige tekniske commerce- og webplatforme. Udover uforholdsmæssigt høje licenser til redundante systemer oplevede RDG’s web- og commerce-teams, at deres systemer var tunge og langsomme at arbejde med, både i forhold til håndtering af data, indhold og commerce workflows. Nyudvikling var oftest forbundet med høje omkostninger og lang udviklingstid. Yderligere har RDG planlagt et design- og brandmæssigt løft af deres digitale tilstedeværelse for alle brands.
Løsningen blev en konsolideret multibrand commerce-platform, rullet ud internationalt i alle de markeder, RDG er aktive i. Målet med løsningen er at kunne tilbyde alle RDG’s kunder en inspirerende digital købs- og brandoplevelse - unik for hvert brand, funderet i en og samme tekniske platform. Fordelene ved denne løsning er åbenlyse. Den delte tekniske grundplatform samt organisering på tværs af brands, giver lavere omkostninger, flere tilpasningsmuligheder og hurtigere time-to-market - uden at gå på kompromis med hvert brands unikke udtryk og identitet.
Den nye platform markerer et afgørende skift i tech-strategi, væk fra en full suite marketing-platform-tankegang og over til en best-of-breed strategi, hvor løsningen sammensættes af en række mindre specialsystemer i en åben, løst koblet og API-baseret arkitektur.
Tech stacken består af Umbraco som CMS samt Ucommerce som commerce motor, sammen med Uccelerate som online storefront. Segment opsamler al brugerdata fra alle digitale touch points og anvendes som et event HUB mellem andre tredjepartssystemer såsom e-mailsystem, Analytics i GA, samt segmenterings- og personaliseringsværktøjer. Der er udviklet forretningskritiske integrationer til interne systemer igennem et API-lag, der udveksler data mellem RDG’s PIM-system og ERP-system. Løsningen er en PaaS-løsning, fuldt Cloud enabled i Azure.
Både teknisk og økonomisk er denne platform enormt omkostningseffektiv, da vi modsat en full suite løsning kun udvikler og betaler for de systemer og moduler, vi har brug for på det givne tidspunkt. Takket være en løst koblet arkitektur baseret på API’er kan vi udvikle og deploye optimeringer og ændringer med langt kortere udviklingstid og lavere omkostninger end med mere traditionelle systemer. Løsningen tilbyder nok markedets mest brugervenlige administrations- og redaktørinterface uden at gå på kompromis med alle de funktionaliteter, et moderne experience og commerce-system skal kunne i dag.
Vi har været rigtigt glade for samarbejdet med Kruso. Kruso har leveret en stærk kombination af strategisk rådgivning og effektiv eksekvering. Resultatet er at vi i dag står med en meget mere fleksibel og skalérbar platform end tidligere, udviklet og rullet ud på bare 10 uger.
RDG’s nye digitale platform er resultatet af et velfungerende samarbejde mellem vores team af specialister, Spring/Summer som designpartner og ikke mindst RDG’s eget digitale team. Processen har været WaterScrumFall - altså en blanding af en mere traditionel vandfaldstilgang i starten under afklaringsfasen, en ægte agil udviklingsfase og endelig en mere stringent og lineær test og lanceringsfase. Kruso har bidraget med strategi- og tech-rådgivere samt et fuldt udviklingsteam til hele løsningen. Fra start til lancering af grundplatformen og det første brand – Kähler – gik der ikke mere end 10 uger. Sidenhen har vi lanceret Rosendahl branded på samme platform.