Kruso Logo
Kontakt os

arko GmbH

Commerce-platform med end-user logistik fra 300 butikker

CustomQuake - part of the Kruso family udvikler på basis af commercetools og fulfillmenttools en cloud-baseret og API-baseret, fuldt integreret onlinebutik for hussel.de. 

Arko, Hussel og Eilles, under "Deutsche Confiserie Group" (DCG), har tilsammen over 300 butikker og skaber online "glücksmomente" (lykkestunder) for deres kunder med deres søde og specielle produkter som kaffe, te, kager, chokolade og konfekt.  

Simpel kompleksitet

CustomQuake - part of the Kruso family står for et effektivt integrationsprojekt, som spænder over flere nøgleområder: 

  • Headless commerce med commercetools 

  • In-store fulfillment via fulfillmenttools  

  • Effektiv håndtering af indhold og aktiver gennem Prismic & Celum 

  • Integrationer med etablerede systemer som Navision 

  • Udvikling af et avanceret frontend ved brug af Vue.js 

Projektets kerne var en innovativ integration af fysiske butikker for fremtidig håndtering af plukning og pakning direkte på lokationen. Dette skridt markerer arkos transformation mod digitalisering af sine kerneforretningsprocesser, der strækker sig ud over traditionel online handel. 

Visionær tilgængelighed, der åbner nye døre

Formålet med den nye onlineplatform var at skabe en udvidet tilgængelighed ud over de fysiske butikkers rammer ved hjælp af en velovervejet og omkostningseffektiv omnichannel-tilgang. Dette initiativ tilbyder kunder nye muligheder såsom Click & Collect og levering samme dag, samtidig med at det appellerer til nye målgrupper. Platformen byder ikke kun på standard butiksfunktioner, men også centrale funktioner som en interaktiv butiksfinder, en udvidet karriereafdeling og et bredt udvalg af indhold, fra virksomhedens historie, opskrifter mv.

Med forudbestemte produktkombinationer og en gavekonfigurator tilbydes en løsning, der understøtter ønsket om personligt tilpassede valgmuligheder. Brugergrænsefladen er udviklet med fokus på enkelthed og brugervenlighed, hvilket sikrer en god og sikker brugeroplevelse (UX) for forskellige målgrupper.

Opgradering af detailhandel med teknologi

I den tekniske implementering blev der lagt stor vægt på design, brugervenlighed, funktionalitet på tværs af forskellige enheder og høj ydeevne på hjemmesiden. Den hurtige indlæsning, effektive søgefunktioner og filtre blev opnået ved konsekvent at anvende commercetools koncepter for headless commerce. En betydelig del af udfordringen bestod i teknisk og datamæssig integration af mange systemkomponenter på en fuldstændig serviceorienteret måde. Et integrationslag af middleware blev udviklet til at håndtere dataudveksling, kommende begivenheder og kommunikation. 

Apache NiFi som er et kraftfuldt og skalerbart framework til datarouting og transformation, blev brugt til implementeringen, og med Google Pub/Sub blev alle begivenheder, såsom opdateringer i den logistiske kæde, overvåget og håndteret effektivt, herunder automatiske kundemeddelelser og statusopdateringer i commercetools Merchant Center. Processerne og datastrømmene blev nøje overvåget og sikret.   

arko, Hussel og Eilles opnår med deres fælles tilstedeværelse på hussel.de den mest moderne form for integreret e-handel. En bæredygtig, robust og let udvidelig infrastruktur gør det muligt at fokusere på udviklingen af yderligere kundefunktioner såsom en konfekt-konfigurator, en avanceret individuel indpakningsservice og markedsføring af butikken med partnerskaber og kampagner.