København
Landemærket 10, 6. sal1119 København
Danmark+45 33 36 44 44hello@kruso.dk
Kruso har udviklet et værktøj, baseret på princippet om personlig digital tilstedeværelse, der sikrer kunden et overblik over forskellige betalingsløsninger.
Danske Bank er en nordisk bank og den største bank i Danmark med stærke lokale rødder. Ydermere er Danske Bank tilstede overfor kunder i 12 lande, hvor de i mere end 145 år har hjulpet både mennesker og virksomheder i Norden med at opnå deres mål og indfri deres ambitioner. Virksomheden består af mere end 22.000 medarbejdere fordelt på 200 filialer.
Folk stoler ikke på banker, og Danske Bank er ingen undtagelse. Selvom Danske Bank har revolutioneret hvordan danskere overfører penge med MobilePay, kræver det mere at genvinde kundernes tillid. Danske Bank er nødt til at gendanne tilliden ved at tilbyde fremragende service samt ved at stille kunderne og deres behov først. Ikke ved snak, men ved handling. Et centralt punkt ved dette er at skabe en digital tilstedeværelse der føles personlig; At besøge banken på telefonen, tablet eller computeren bør føles som at åbne døren til en afdeling. I den forbindelse stod Danske Bank overfor en udfordring: Bankens guide til kreditkort og betalingsløsninger var meget produkt-orienteret og fokuserede ikke på kundernes behov. Derudover har de fleste mennesker ikke meget viden om kreditkort og er forvirrede over digitale betalingstrends ved hjælp af smartphones, wallets og smartwatches. Derfor ringer en stor del af kunderne til banken for at få hjælp og information. Det var derfor Danske Bank ønskede at skabe et brugervenligt digitalt værktøj, der gjorde det nemt at finde svar og information omkring kreditkort og betalingsløsninger; Så deres kunder nemt kunne vælge den rigtige løsning baseret på deres behov og situation.
Vi udviklede et værktøj, baseret på princippet om personlig digital tilstedeværelse. Det er omkring dette princip, at vi har grundlagt vores UX og indholdsstrategi. Betalingsguiden placerer kundebehovet i centrum ved at stille et par simple spørgsmål: Har kunden et reelt problem? Kan jeg løse problemet og hvis jeg kan, hvilken indvirkning vil det så have? På denne måde bliver kundebehovet overført direkte til beslutnings- og salgsprocessen. Når alt kommer til at, er produkter nemmere at sælge, hvis der er et problem at løse. En del af vores kundefokuserede tilgang er ikke blot at tilbyde Danske Banks egne produkter. Værktøjet indeholder adskillige betalingskort, men tilbyder også andre løsninger såsom MobilePay, Google Pay, Apple Pay og smartwatches. Betalingsguiden er udviklet som et separat web komponent der arbejder selvstændigt fra Danske Banks website. Vi tog en ”headless” tilgang og valgte Vue.js som ramme. Et ”headless setup” muliggør at vi kan udvikle individuelle funktioner langt hurtigere, da vi kun skulle have adgang til indhold fra Danske Bank. Det er udarbejdet af en række mindre komponenter og et JSON datasheet, som Danske Bank let kan tilføje indhold til.
Betalingsguiden gør det muligt for kunder at forstå de forskellige betalingsløsninger og deres forskellige karakteristika i en sådan grad, at de er i stand til at vælge og bestille den rigtige løsning til sig selv; For ikke at nævne det faktum at fremragende personlig service skaber loyale kunder – og loyale kunder har det med at blive hængende i mange år.
Det nye værktøj skal fremme Mastercard applikationer, aktiveringer og overførsel/brug ved at uddanne kunder i kreditkort fordele. Ydermere, Betalingsguiden skal føre til færre opringninger omhandlende betalingsløsninger og kreditkort.