Kruso Logo
Kontakt os

Georg Jensen Damask

Digital transformation

Georg Jensen Damask er en af Danmarks ældste designvirksomheder, og med en distribution i 13 lande og et websalg, der strækker sig over 70 lande befinder Georg Jensen Damask sig nu solidt på det internationale marked. Georg Jensen Damask specialiserer sig i at producere håndværksmæssige kvalitetsvarer med et tidsløst design, der udformer sig i alle former for tekstiler til hjemmet i et moderne skandinavisk udtryk.

Filosofien bag Georg Jensen Damask design handler om at forene kvalitet og skønhed - hvorfor deres e-commerce platform naturligvis skulle afspejle dette.

Ny e-commerce platform som afspejler D2C-strategi

Hos Kruso er vi stolte over, at Georg Jensen Damask valgte netop os som deres nye digitale partner. Sammen har vi realiseret deres ambitiøse digitale strategi, som sigter efter at bygge videre på deres, i forvejen store, e-commerce succes gennem en mere udtalt D2C-strategi.

Vores fælles fokus har derfor været at få skabt en ny e-cormmerce platform, som kan skabe gode brugeroplevelser for Georg Jensen Damasks mange loyale kunder. En vigtig prioritet har i den forbindelse været at sørge for at platformen kan holde til massiv trafikøgning i forbindelse med fx udsendelse af nyhedsbreve.

Fleksible løsninger til håndtering af kundedata, produktdata og ordrer

Kruso var Lead bureau og har derfor stået med ansvaret for både ux/ui, data engineering, implementering og drift i forbindelse med den nye platform.

Et af de centrale elementer i projektet har været stærk datahåndtering, både i forhold til forbedret produktdatastrukturering og håndtering af kundedata. Vi nåede i fællesskab frem til, at Georg Jensen ville have stor fordel ved at implementere et nyt PIM-system og et nyt system til håndtering af CDP. Med de nye systemer bliver det lettere at håndtere data om både produkter og kunder, hvilket både sparer tid, minimerer fejl og giver vigtige indsigter.

For at få en god fleksibel løsning med masser af tilpasningsmuligheder valgte vi at benytte Structs PIM-system i kombination med Umbraco som CMS og Segment som CDP-system. Valget faldt på ucommerce til maksimalt fleksibel behandling af ordrer.